معاونت فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی

این سایت جهت انتشار از فعالیتهای فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف ایجاد گردیده است

معاونت فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی

این سایت جهت انتشار از فعالیتهای فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف ایجاد گردیده است

فعالیت معاونت فرهنگی واجتماعی درزمینه های مختلف از جمله اجرای نیات شامل(اجتماعی، خیریه، مدارس علوم دینی،مساجد،بقاع متبرکه ونیات مذهبی) - حوزه وقف (اشنایی مردم با مسئله وقف - رسیدگی به بقاع متبرکه وامامزاگان استان - رسیدگی به هیات امناء مساجد وصدور احکام آنها و... می باشد.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه

فاضلی نسب معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: طبق ابلاغ دستورالعمل سازمان اوقاف با شناسایی آسیب‌های اجتماعی در امامزادگان شاخص هر استان، محفلی با عنوان مراکز افق با محور فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی می‌شود.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیش از این دستورالعمل، همواره با برگزاری مراسم‌های فرهنگی همچون اجرای ویژه برنامه‌ها، جشن‌های اعیاد، طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی ماه رمضان، تشکیل کلاس‌های قرآنی و... فعالیت چشم‌گیری داشت.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های اجتماعی در مقایسه با برنامه‌های فرهنگی اجرا شده، تقریبا مجهول مانده بود که با دستورالعمل جدید ابلاغ شده از سوی سازمان برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: مراکزی دایر شده در در امامزاده‌ها با عنوان مراکز افق شناخته شده و بر مبنای تشکیل این مراکز، خانه خیرین تبریز نیز دایر می‌شود تا علاوه بر کمک به محرومان از توان و ظرفیت‌های خیران نیز استفاده شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اظهار کرد: مرکز استانی در امامزاده سید حمزه (ع) تبریز تشیکل می‌شود، در حال حاضر در مرحله اول اجرای این دستورالعمل هستیم و در آینده گام‌های بلندتری را خواهیم برداشت.

وی با بیان اینکه آسیب‌ها در تمامی زمینه‌ها بررسی می‌شود تا بر اساس آن‌ها راهکار‌های مناسب و کارشناسی ارائه شود، گفت: امامزادگان و مراکر افق فقط برای حمایت از نیازمندان و رفع نیاز محرومان تشکیل می‌شود و سازمان اوقاف در تلاش است از ظرفیت خود در امامزاده‌ها استفاده کرده و تا جایی که می‌تواند مانع بروز بیش از پیش برخی مشکلات در جامعه شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.